چاپ روی آینه

در ابتدا توضیحی درباره آینه و انواع آن خواهیم داد و سپس وارد مبحث چاپ روی آینه خواهیم شد.

آینه چیست؟

در واقع آینه همان شیشه است ولی بدلیل اینکه شیشه نور را از خود عبور میدهد پشت آن جیوه یا نقره ایجاد میکنند تا نور عبور نکرده  و به این ترتیبت میتوان شکل اشیا را در ان دید.

انواع آینه چیست؟

اینه ها بصورت محدب،مقعر وصاف تولید میشوند که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.که خود در انواع رنگ های ساده،برنز،دودی تولید میشوند.

چاپ روی آینه چگونه صورت میگیرد؟

شیوه های تبلیغات ، طراحی گرافیک و ایجاد نمایش های بصری همه در طول سالها تغییر زیادی کرده است – و دنیای چاپ دیجیتال با فرمت بزرگ با آنها تغییر کرده است. میزان مواد ، جوهرها و ماشین آلات موجود برای چاپگرها و مشتریان آنها به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، و ما اکنون قادر به ایجاد گرافیک چاپی در تقریباً هر نوع سطحی – از جمله چاپ روی مواد آینه ای هستیم. تعدادی از آینه های مختلف موجود است که فرصت های بی شماری را برای تبلیغات و مارک بصری منحصر به فرد و هیجان انگیز ارائه می دهد ، از فروشندگان گرفته تا طراحان گرافیک و مدیران نام تجاری برای همه مفید است. امکانات خلاقانه تقریباً بی پایان است – و در حالی که چاپ روی آینه که یک ماده بازتابنده است نیاز به درجه قابل توجهی از تخصص فنی دارد ، دیدی نو اجازه می دهد تا راه حل های تبلیغاتی منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهد. در اینجا نگاهی به نحوه و چگونگی عملکرد چاپ روی سطوح آینه می اندازیم ، و اینکه چرا اینقدر محبوب شده است:

 چاپ روی آینه یا چاپ روی سطوح انعکاسی همیشه آسان نبوده است – در واقع ، برای مدتی ، به هیچ وجه امکان پذیر نبود. بسیاری از ماشین های چاپ با اندازه بزرگ از یک نوع نور (مانند UV) در حین چاپ استفاده می کنند تا جوهر را در حین استفاده پخت کنند. این می تواند هنگام چاپ بر روی سطح بازتاب کننده انواع مشکلات را ایجاد کند ، زیرا نور را می توان به “سر چاپ” (جایی که نازل های جوهر هستند) بازتاب داد. اگر این اتفاق بیفتد ، جوهر باقیمانده روی نازل ها می تواند شروع به خشک شدن کند ، دستگاه را مسدود کرده و به طور بالقوه به چاپگر آسیب برساند. این اتلاف وقت ، پول و مواد گران قیمت است و یکی از موانع مهمی است که چاپگرهای با فرمت بزرگ برای چاپ موفق روی سطوح آینه باید از آن عبور کنند. معمولاً “واضح ترین” و واضح ترین مواد بازتابنده مطلوب ترین هستند ، اما از لحاظ تاریخی بزرگترین چالش های فنی را ارائه کرده اند. خوشبختانه ، دیدی نو با ترکیب بهترین ماشین آلات مدرن با سالها تخصص در صنعت ، توانسته است مهارتهای مورد نیاز برای چاپ بر روی سطوح و زیرلایه های بسیار بازتابنده را توسعه دهد .

بین چاپ روی آینه واقعی و چاپ روی یک بستر آینه تفاوت متمایزی وجود دارد. به زبان ساده ، بستر آینه ماده ای است که دارای سطح بازتابنده است – بنابراین به آنها به عنوان لایه های RSM (بازتابنده ، براق یا آینه دار) نیز گفته می شود. از جمله ورق های سفت و سخت تر مانند آلومینیوم آینه ای یا “ACM” (آینه کامپوزیت آلومینیومی) ، و “استایرن آینه” ، ساخته شده از پلی استایرن چند لایه. جلوه بصری هر یک از این موارد متفاوت است و تعداد مواد مختلف ارائه شده به این معنی است که بسته به اینکه محصول برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد و کجا نمایش داده می شود ، تنوع زیادی وجود دارد.

به طور طبیعی ، چند راز صنعتی در فرایند چاپ روی آینه وجود دارد که ما قادر به فاش کردن آنها نیستیم. با این حال ، به طور کلی ، تعداد انگشت شماری از تکنیک ها وجود دارد که دیدی نو برای اطمینان از اجرای صحیح روند چاپ استفاده می کند. چاپ روی یک بستر انعکاسی باید با دقت ، اندیشه و برنامه ریزی فراوان انجام شود ، زیرا کوچکترین خطایی می تواند مشکلات زیادی را در خط تولید ایجاد کند.

به طور مشابه ، در طول چاپ واقعی ، باید به طور منظم و دقیق به خود دستگاه توجه شود تا از عملکرد صحیح نازل ها و سر چاپ اطمینان حاصل شود. این یک تلاش پیچیده و بالقوه خطرناک است و باید توسط یک تکنسین چاپ مجرب و ماهر انجام شود.

و ما این کار را به بهترین شکل ممکن بلد هستیم

 پوشش براق آینه می تواند باعث ایجاد جلوه ای متمایز و پویا شود. چاپ روی آینه می تواند چالش برانگیز باشد ، اما نتایج اغلب دیدنی است. رنگها هنگام اعمال روی آینه می توانند یک پالت منحصر به فرد و پر جنب و جوش به خود بگیرند ، و تضاد بین پس زمینه مواد و گرافیک های چاپ شده واقعاً می تواند یک طرح را برجسته کند و جلوه آن را به طرز چشمگیری “افزایش” دهد.
اگر یک نکته کلیدی از همه موارد فوق وجود داشته باشد ، این است که سطوح بازتابنده برخی از جسورانه ترین و چشمگیرترین سبک های زیبایی را در دکوراسیون داخلی ارائه می دهند. دستیابی به این نوع چاپ دشوار است و مشورت با جزئیات از تیم فنی دیدی نو بخش مهمی از این فرایند است – اما نتایج چاپ روی آینه می تواند بازخوردهای مثبت به کار را بالا ببرد و آن را به یاد ماندنی کند.

تفاوت بین چاپ روی شیشه و چاپ روی آینه در چیست؟

چاپ روی آینه و چاپ روی شیشه در واقع تفاوت های زیادی باهم دارند چون در ماهیت اصلی متریالی با هم متفاوت هستند شیشه بدلیل شفافیت قابلیت چاپ هم از روی شیشه و هم از پشت شیشه را داراست ولی آینه بدلیل یک وجه بودن فقط قابلیت چاپ از رو را داراستبرای دیدن نمونه کارهای چاپ روی شیشه میتوانید روی لینک کلیک کنید.

کاربردهای چاپ روی آینه چیست؟

  • طراحی و چاپ تابلوهای دکوراتیو
  • ایجاد پارتیشن های آینه ای برای ایجاد فضای بزرگتر برای محیط کوچک
  • ایجاد فضای مدرن تر در اتاق های آسانسور
  • ایجاد فضای خاص در پروژه های لوکس دکوراسیون داخلی
  • به عنوان اسپلش بک در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی
  • به عنوان زیر لیوانی آینه ای

چاپ روی آینه
چاپ روی آینه
چاپ روی آینه